627. A. 309; XI Festiwal Performance „Koło Czasu”. /Napis: „Pr. Kwiek A. 311; 19-20 Działanie 71-17; Na grupę tancerzy; Duży bęben; Gong, talerze, pył (idea 1971); I »Bolączki 1978« (idea 2017)”. Dodatkowo bonus („Okrzyk”; patrz: App. 307): „Cała Polska z Was się śmieje! Komuniści i złodzieje!”. Cyt. z zaproszenia: „...Festiwal Performance »Koło Czasu« jest jedyną cykliczną imprezą artystyczną w Toruniu, która w całości poświęcona jest działaniom o charakterze performatywnym i wideo performance. Festiwal cykliczny, od 2007 roku, jest przede wszystkim spotkaniem młodych twórców – absolwentów i studentów polskich uczelni artystycznych. Zapraszani są także artyści uznani w tej dyscyplinie sztuki, aby młodzi mieli szansę na konfrontację w swoich własnych poszukiwaniach. Założycielem Festiwalu „Koło Czasu” jest Marian Stępak, profesor na Wydziale Sztuk Pięknych UMK. (...) Od 2010 r. Festiwal Performance odbywa się gościnnie w Centrum Sztuki Współczesnej »Znaki Czasu« w Toruniu (...). Część działań przeprowadzanych jest w przestrzeni otwartej, jak przyległy do CSW Bulwar Sztuki lub w tkance miasta (...). Koordynacja Kuratorska: pracownicy merytoryczni CSW – Mateusz  Kozieradzki i Renata Sargalska.
Sztuka performance jest mało popularna w Toruniu i regionie, więc warto Ją propagować. Tym bardziej, że jest to dyscyplina rozwijająca się bardzo energicznie i wielowątkowo, zwłaszcza wśród młodych twórców. Jeden z wątków polega na celowym włączaniu odbiorców w interakcję. To niezwykle ważne w sytuacji, kiedy bariera pomiędzy artystą jest nadal duża – jak np. w tradycyjnej „plastyce”. Interakcje z publicznością mogą nastąpić w każdej sytuacji, bowiem performance to sztuka, która nie lubi zbyt dopracowanych scenariuszy. Będą artyści z całej Polski, absolwenci i studenci UMK. Od 2012 roku „Koło Czasu” jest Festiwalem Międzynarodowym. W tegorocznej, jedenastej edycji, weźmie udział dwudziestu sześciu twórców performance z Polski, Ukrainy, Irlandii, Szkocji i Czech. Kuratorzy: Marian Stępak, Mateusz Kozieradzki. Wydarzeniem towarzyszącym będzie ekspozycja autorstwa lwowskiego artysty Wolodymyra Topiya w Galerii ZPAP – Nurt. [Marta Bartczak, Mateusz Bautembach, Jędrzej Cichosz, Dariusz Fodczuk, Łukasz Głowacki, Barbara Gryka, Konrad Juściński, Volodymyr Kaufman, Krzysztof Kula, Krzysztof Kulbicki, Piotr Kumor, Przemysław Kwiek, Mikołaj Makiłła, Justyna Piotrowska, Przemysław Przepióra, Natalia Reszka, Patryk Różycki, Agata Rucińska, Patryk Rybus, Marcin Stachoń, Marian Stępak, Jiri Suruvka, Alina Śmietana, Volodymyr Topiy, Wiesław Wachowski]/. CSW, Toruń 24–26.11.2017.

628. A. 310; Napis na ścianie: „Pr. Kwiek, Appearance 310; 1971 Działanie 2017; Na makaron; Liście; Czerń i kolorowe proszki (idea 1971); Farbę i Anegdotę II (idea 2017)”. Planowane wystąpienie z Izą Ha (11-12.2017). Gdzie? Kiedy?

629. ▪ App. bez numeru (między App 310 a App. 311). „Quite Possible” /Śniadanie z artystami oraz warsztaty dla dzieci i nie tylko; Karol Komorowski, Kinga Nowak, Anna Panek/; lokal_30, Warszawa: 06.01.2018.

630. A. 311; Spotkanie z Przemysławem Kwiekiem w cyklu „Artyści Lubelskiej Kolekcji” /Prowadzenie dr Tomasz Załuski (UŁ i ASP). Napis na ścianie: „Pr. Kwiek, Appearance 310; 1971 Działanie 2017; Na kolorowe proszki; Płótno pościelowe; Miód, wodę (idea 1971); i Podsumowanie (idea 2017)”;
wyświetlono 2 fimy:
1. film: 401. App. 166 a) b) – (…) b) „Lilie, pomidory, ogórki, Dzwon Zygmunta i Muzy” (…) cz. II: slajd show ilustrowany nagraniem bicia krakowskiego Dzwonu Zygmunta podczas uroczystego pogrzebu tragicznie zmarłego Prezydenta Lecha Kaczyńskiego – przedstawiał ujęcia z góry, w kolejności ich tworzenia, serii układów pomidorów i ogórków budowanych naokoło żywej, rosnącej w ziemi lilii; cz. III: siedząca do tej pory pod ekranem twarzą do widowni młodzież wstała, osoby zaczęły się przemieszczać stochastycznie w prostokącie na zasadzie „ruchów Brauna”, co krótki czas pod ścianą symetrycznie ustawiało się w rzędzie 5 osób prezentując jeden z 6. nieruchomych układów („modeli”, „odsłon”), które reszta osób uwidaczniała publiczności poprzez rozsunięcie się na boki: Dominacja odmiennej grupy nad jednostką; Brak dominacji, brak odmienności; Brak dominacji, jest odmienność; Brak dominacji, odmienna jednostka w grupie; Dominacja jednostki nad grupą, Dominacja jednostki nad odmienną grupą. Osoby z grupy „odmiennych” oznaczane były szpiczastymi ciemno-żółtymi „kapeluszami”, które nasadzały sobie na głowy, odmienna jednostka w grupie oznaczyła siebie „kapeluszem” – oranżowym walcem. Po ostatniej „odsłonie” rozejście. Autor filmował i robił zdjęcia; czas trwania 25 min/; XII Międzynar. Fest. Sztuki „Interakcje 2010” 10-14.05.2010;
2) film: 614. ▪ App. bez numeru 10 (między App. 302, a App. 303). „Performance, z którego jestem bardzo zadowolony” /jedzenie czerwonych porzeczek z 2. krzaków, dokumentowane: zdjęcia + film/; Dąbrowa 13.07.2017.
Appearance 312 odbył się w ramach wystawy: „Osobliwości i utopie”: zrealizowaną dzięki wsparciu Miasta Lublin w ramach obchodów 700-lecia Miasta w 2017 roku; zakup dzieł dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Miasta Lublin – do Kolekcji zakupino obraz Pr. K.: „Appearance 20: Jesień – bezrobocie, 1991, olej na płótnie, krata z metalu, drut kolczasty, tekst na papierze, wymiary obrazu: 50 x 61 cm, wymiary tekstu: 30 x 21 cm.” – Certyfikat autentyczności (16.11.2017): »Ja, Przemysław Kwiek, ur. x lutego 19xx r., zamieszkały: 05-092 Łomianki, xxxxxxx 22; mail: kwie@pro.onet.pl, www.prkwiek.pl; nr dowodu osobistego AXG53xxxx – zaświadczam, że obraz olejny jesiennego pejzażu leśnego, malowanego „z natury” przez kratę stalową (z której „wyrosły” druty kolczaste pomalowane przeze mnie na kolory jesieni), przymocowaną na stałe do obrazu – są, jak i krata, wykonane przeze mnie osobiście. Tak samo jak i maszynopis, z moimi „wstawkami” rysunkowymi i obramowaniami. Tekst maszynopisu jest mojego autorstwa, jak i jego kompozycja i formatowanie – przedstawia autentyczne fakty: „Na bezrobociu na zasiłku (w sumie 2 lata i 6 miesięcy): od 5. lipca 1991 do 5. stycznia 1992 (6 miesięcy); od 14. kwietnia 1993 do 13. kwietnia 1994 (12 miesięcy); od 20. lipca 1995 do 19. lipca 1996 (12 miesięcy). Na bezrobociu bez prawa do zasiłku (w sumie 6 lat i 9 i pół miesiąca): od 14. grudnia 1999 do 9. lutego 2006 (5 lat i 2 miesiące); od 1. lutego 2007 do 6. czerwca 2008 (1 rok i 4 miesiące); od 27. sierpnia 2009 do 17. grudnia 2009 (3 i pół miesiąca)”. Jest on oprawiony w tzw. (autorską) „oprawę Kwieka”, tj. umieszczony na tekturze „z pudła” i „zawinięty” ochronnie w tzw. „estrofol”, błyszczący przeźroczysty sztuczny „papier”, który zwykle służy do zawijania wiązanek kwiatów. Obraz jest namalowany na lnianym płótnie farbami olejnymi. Oprawiony maszynopis zwisa na tzw. kolorowych „ściągaczach”, zaczepionych o druty kolczaste, są one (jak i krepina kolorowa) „moim” materiałem – ściągacze zostały dostarczone w swoim czasie z Ameryki w dużych ilościach przez Matkę Z. K. – H. K. Są też slajdy przedstawiające, jak Ja ten obraz maluję w plenerze.
Posiadam też dużo autentycznych nagrań, gdy cyklicznie jestem zmuszony podpisywać „listę obecności” w Łomiankowskim Gminnym Urzędzie Pracy, że nie zarobiłem określonej sumy. O czym zaświadczam poniżej własnym podpisem: Mgr Sztuki, Wyklęty Artysta Sztuki Wysokiej – Pr. K.«
Cyt: „Prace zgromadzone na wystawie „Osobliwości i utopie” obrazują rozwój regionalnej kolekcji sztuki współczesnej, tworzonej przez Lubelskie Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych od 2005 roku. Nietypowa, odmienna wobec tradycyjnego i konwencjonalnego ujęcia sztuki postać prezentowanych dzieł skłania do refleksji nad ich miejscem we współczesnych przemianach kulturowych. Niniejsza wystawa, która jest kolejnym problemowym ujęciem kolekcji, podkreśla dwa aspekty dążeń artystycznych: eksperymentalny, często osobliwy charakter poszukiwań formalnych oraz oryginalny, niejednokrotnie utopijny przekaz, odnoszący się przede wszystkim do kontekstów społeczno-kulturowych”.
Podziękowania dla: – Zbigniew Sobczuk (!), Piotr Majewski, Adrian Konrad Przywara.
Artyści: Oskar Dawicki, Grzegorz Drozd i Zbigniew Libera, Dariusz Kociński, Zbigniew Kosowski, Przemysław Kwiek, Natalia Lach-Lachowicz, Tomasz Matuszak, Irena Nawrot, Sergiy Petlyuk, Urszula Pieregończuk, Agnieszka Polska, Paulina Sadowska, Konrad Smoleński, Kamil Stańczak, Anna Szprynger, Iza Tarasewicz/; Lubelskie Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Centrum Spotkania Kultur, Mediateka OKO, poziom 0, Lublin, plac Teatralny 1, 18.00, 19.12.2017. (Wystawa do 14.01.2018).

631. A. 312; Ewa Zarzycka: Nie jestem Zofią Rydet; Wernisaż /Kuratorki: Agnieszka Rayzacher, Dorota Jarecka/; Galeria Studio, Warszawa 15.01.2018.